Kuinka voit muuttaa elämäsi 6 minuutin avulla päivittäin

shutterstock_124542652Ai olet kiireinen? Sepä outoa, luulin että minä vain olin.

 

Riippumatta missä olet tällä hetkellä elämässäsi, sinulla ja minulla on ainakin yksi asia yhteistä: haluamme molemmat parantaa elämäämme ja itseämme. En sano että meissä olisi mitään vikaa, mutta me ihmiset olemme sellaisia että haluamme aina olla parempia ja kasvaa. Uskon että se asia on meissä kaikissa. SIlti suurin osa ihmisistä herää joka päivä ja heidän elämänsä pysyy ihan samanlaisena.

Jos menestys ja unelmien täyttymys mitattaisiin asteikolla yhdestä kymmeneen, on turvallista sanoa että kaikki me haluaisimme elää kaikilla elämän osa-alueilla asteikolla 10. Tässä tulee juju: Luodaksemme tason 10:n elämän jonka pohjimmiltaan haluamme, meidän pitää ensin pyhittää joka päivä aikaa sille että saavutamme tason 10 ihmisenä joka on kykenevä luomaan ja ylläpitämään sen tason menestystä.

Mutta kenellä on muka aikaa siihen? Onneksi on olemassa tapa jolla toteuttaa sitä vain kuudessa minuutissa päivittäin. Astu SÄÄSTÄVIEN elämään, tapa joka yhdistää kuusi tehokkainta itsensäkehittämisen harjoitusta. Joku toinen saattaisi käyttää tunteja näihin, tähän oikeasti tarvitaan vain yksi minuutti per harjoitus – tai kuusi minuuttia yhteensä – saadakseen hämmästyttäviä tuloksia aikaan.

Kuvittele että ensimmäiset kuusi minuuttia jokaisesta päivästä menisi näin:

1. minuutti: H niin kuin hiljaisuus

Sen sijaan että painat torkkua jonka jälkeen ryntäät päivääsi tuntien olosi stressaantuneeksi, kiireiseksi ja olisit hukkua tehtävien asioiden alle, sijoita tähän päivän ensimmäiseen minuuttiin ja istu määrätietoisesti hiljaisuudessa. Istu rauhallisesti, hiljaa ja hengittele syvään. Saatat meditoida. Keskity itseesi ja luo itsellesi optimaalinen tunnetila joka ohjaa sinut tähän päivään parhaalla mahdollisella tavalla.

Ehkä lausut kiitoksen tälle päivälle. Kun istut hiljaisuudessa, rauhoitat samalla mielesi, kehosi and annat stressin sulaa pois. Tämä antaa sinun päivällesi selkeyttä, päämäärän ja suunnan.

 

2. minuutti: V niin kuin vahvistus

Lue itsellesi ääneen vahvistuksia joita olet itsellesi kirjoittanut. Vahvistukset ovat niitä asioita joiden tehtävänä on muistuttaa sinua siitä että sinulla on ääretöntä potentiaalia mihin vaan.

Lukemalla näitä, autat itseäsi fokusoimaan juuri tänään niihin asioihin jotka edesauttavat unelmiesi ja tavoitteidesi toteutumista.

 

3. minuutti: V niin kuin visualisointi

Sulje silmäsi ja visualisoi mitä näet ja tunnet kun olet saavuttanut tavoitteitasi. Kun visualisoit näitä asioita, auttaa se sinua näkemään että sinun on mahdollista saavuttaa tavoitteitasi ja unelmiasi, sillä ne tuntuvat todellisemmilta.

 

4. minuutti: L niin kuin liikunta

Nouse ylös ja liikuta vartaloasi minuutin ajan. Se on tarpeeksi kauan lisätäkseen verenkiertoa ja hapen kulkua aivoihin. Voisit helposti vaikka hyppiä, tehdä punnerruksia tai vatsalihasliikkeitä. Tärkeintä kuitenkin on että pulssi nousee, generoit energiaa ja tällä tavalla lisäät keskittymiskykyäsi ja valppautta.

 

5. minuutti: L niin kuin lukeminen

Ota esille self-help kirjasi ja lue sieltä sivu tai pari. Opi kirjasta jokin uusi asia, jotain mitä voisit sisällyttää tähän päivääsi joka auttaisi sinua saamaan parempia tuloksia töissä tai parisuhteessasi. Saatat löytää jotain uutta joka auttaa sinua ajattelemaan selkeämmin, tuntemaan olosi paremmaksi ja elämään paremmin.

 

6. minuutti: K niin kuin kirjoittaminen

Ota vihko esille ja käytä minuutti siihen että kirjoitat jotain josta olet kiitollinen, jotain josta olet ylpeä ja näiden lisäksi 1-3 asiaa jotka päätät saada tänään aikaiseksi. Tämä antaa sinulle selkeyttä ja motivaatiota saadaksesi asioita aikaiseksi.

 

Aloita tämä päivä.

Miltä sinusta tuntuisi käyttää näin ensimmäiset kuusi minuuttia päivästäsi? Kuinka se vaikuttaisi tähän päivään – ja elämääsi? Voimme kaikki todeta että investoimalla kuusi minuuttia päivästämme siihen että elämämme muuttuu paremmaksi ja siksi jota haluamme – ei ole ainoastaan kohtuullista – vaan välttämättömyys.

 

Lähde: http://www.entrepreneur.com/article/238075

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *