Miten aloittaa treeni synnytyksen jälkeen?

momandbabygymMeiltä kysellään paljon, etenkin nyt, kun äideille tarkoitetut verkkovalmennuksemme taas alkavat, kuinka aloittaa treeni synnytyksen jälkeen. Yleisin virhe, mitä tehdään treeni aloitettaessa on se, että treeni aloitetaan liian kovaa. Tästä saattaa seurata ikäviä vaivoja, jotka laskevat elämänlaatua huomattavasti (virtsan- tai ulosteenkarkailu, laskeumat, selkäkivut…). Kuitenkin turvallisella, tarkoituksenmukaisella harjoittelulla voidaan auttaa kehoa palautumaan synnytyksestä ja päästä ikävistä vaivoista eroon. Miten sitten aloittaa turvallisesti?

Tein videon useimmiten kysytyistä kysymyksistä ja niiden vastauksista. Videolla vastaan mm. seuraaviin kysymyksiin:

  • Kuinka pian synnytyksen jälkeen voi alkaa treenaamaan?
  • Kuinka kauan kehon pitää antaa palautua synnytyksestä?
  • Lantiopohjalihaksista sanotaan, että niitä kannattaa treenata ennen synnytystä ja sen jälkeen, pitääkö tämä paikkansa?
  • Kuinka tärkeänä asiana pidät lantiopohjalihasten treeniä?
  • Jos on aloittanut vatsalihastreenit vaikka kärsii vatsalihasten erkaantumasta, voiko erkaantuman saada vielä kuntoutettua? Ja onko se työlästä?
  • Minkälaista treenia suosittelet vasta synnyttäneelle, joka ei ole treenannut koskaan?
  • Voiko treenejä tehdä vauvan kanssa?
  • Ovatko harjoitukset hankalia aloittelijalle?
  • Mistä ammentaa motivaatiota treeniin ja terveelliseen elämään?

 

 

Jos mieleen tulee vielä muita kysymyksiä, voit lähettää meille viestin nettisivujen oikeassa alalaidassa olevan chat-ikkunan kautta tai osoitteeseen info@hyvinvointistudiolupaus.fi

 

Viiden viikon Kuntouta keskivartalo -äitikurssimme alkaa taas 15.1. ja mukaan mahtuu vielä! Jos siis olet kiinnostunut treenaamaan turvallisesti, mutta nousujohtaisesti raskauden jälkeen, klikkaa itsesi mukaan! Treenit teet helposti vaikka omassa olohuoneessa ja ne vievät aikaasi vain noin 10min/päivä.

 

<3 Riina

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *