Pikatreeni tv:tä katsellessa

DSC02917Liikunnan aloittaminen ja sen harrastamisen ylläpitäminen jää usein arjen kiireen jalkoihin. Missä välissä sitä muka ehtisi treenata? Usein ajatellaan, että ei ole järkeä edes aloittaa jos aikaa ei ole viidesti viikossa tunnin hikitreenille. Kaikki tai ei mitään -ajattelumalli toimii hyvin huonosti liikkumisessa. Jo pienellä määrällä liikuntaa saat terveyshyötyjä. Ensimmäinen askel on usein se vaikein, mutta onnistuakseen se on otettava.

Nauroin itse vuosikaudet kun sanottiin, että niillä arjen pienillä valinnoilla olisi merkitystä. Jää paria pysäkkiä aiemmin pois bussista, valitse hissin sijasta portaat. Just. Mitä merkitystä. No mietitäänpä. Jos jäisit työmatkoilla joka päivä mennen tullen 10 minuuttia aiemmin pois, saisit päiviisi kävelyä 20 minuuttia. Jos työskentelet viitenä päivänä viikossa tekee se yhteensä 100 minuuttia liikuntaa. Se on jo yli 60% viikoittaisesta terveysliikuntasuosituksesta. Pilkkomalla liikuntatuokioita pieniin osiin, tulee aktiivisuutta arkeen ihan huomaamatta. Toki pitää tehdä tietoinen päätös jäädä sillä aiemmalla pysäkillä pois. 🙂

Kestävyysliikunnan lisäksi tarvitaan myös lihaskuntoharjoittelua. Tätä tulisi terveysliikuntasuositusten mukaan harjoittaa kahdesti viikossa. Treenin ei tarvitse kestää tuntia, se voi olla 15 minuutin pikajumppa kotona. Ja huomioi, että terveyden kannalta pienikin määrä liikuntaa on parempi kuin ei liikuntaa ollenkaan.

Lempeästi liikunnan pariin ryhmässä!

Yhteisössä on voimaa. Liikunnan aloittamisessa onnistut varmemmin jos sinulla on joukko “samassa veneessä” olevia tyyppejä mukana. Ryhmän tsemppi ja yhdessä oppiminen ovat kallisarvoisia asioita. Yksin puurtaessa tulee helpommin seinä vastaan. 

Minulla on alkamassa 6. helmikuuta pienryhmävalmennus Hyvinvointistudio Lupauksella, joka on suunnattu liikunnan aloittelijoille tai pitkän treenitauon omaaville. Valmiiksi ei tarvitse osata mitään. Saa tulla sellaisena kuin on.

Tässä pienryhmävalmennuksessa ei rakenneta kesäkuntoa, ei bikini bodya vaan toimintakykyä ja arjessa jaksamista. Oma tavoitteeni kurssille on saada just sun arkeen lisää liikuntaa ilman, että saat siitä lisästressiä, ennemminkin voimavaroja. Olisi myös mahtavaa jos saataisiin liikunnasta sinulle elämänmittainen kaveri.

Jos kaipaat lisäinfoa kurssista tai muusta hyvinvointiin liittyvästä saa laittaa viestiä –> noora@hyvinvointistudiolupaus.fi

Lue lisää kurssista —> Kotitreenillä kuntoon

Pikatreeni tv:tä katsellessa – mainoskatkot hyötykäyttöön

Kehittelin teille simppelin kehonpainotreenin, jonka voit vetäistä vaikkapa mainoskatkon aikana. Treenikaveriksi penkki tai sohva. Tee vaikkapa siten, että valitset jokaisella mainoskatkolla yhden tai kaksi liikettä, joita teet niin monta sarjaa kuin kerkiät. 

Liikkeet:

1. Penkkikyykky x 15

2. Dippi x 15

3. Punnerrus  x 15

4. Pyöräily (vatsat) x 20

5. Lantion nosto x 15

Kivoja treenihetkiä sinne telkkarin äärelle!

 Noora

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *