Kärsitkö pömppövatsasta? Entä alaselkäkivuista? Tai virtsankarkailusta? 

Monet äidit kärsivät raskauden ja synnytyksen aiheuttamista fyysisistä vaivoista (mm. selkäkipu, virtsankarkailu, erilaiset virheasennot), jotka haittaavat heidän päivittäistä elämäänsä, vaikeuttavat jaksamista ja henkistä hyvinvointia. Raskauden oletetaan aiheuttavan tiettyjä muutoksia, jotka hyväksytään osana uuden elämän alkua.

 

Olemme kuitenkin vuosien valmennuksen ajan nähneet, että näin ei asian tarvitse olla. Siksi kokosimme parhaat oppimme viiden viikon kestoiselle sähköpostikurssille, joka on suunnattu pääasiallisesti 0-12 kk sitten synnyttäneille naisille, mutta jos et ole koskaan treenannut synnytyksen jälkeen tai kaipaat aktivaatiota lantiopohjaan, olet myös erittäin tervetullut mukaan kurssille!

 

Kurssin opeilla saat tuntuman vatsa- ja lantionpohjanlihaksiin ja aktivoit ja energisoit koko kehoa. Kurssilla opit, mitä liikkeitä voit turvallisesti tehdä ja harjoittelu etenee progressiivisesti. Kurssin tavoitteena on lempeästi palauttaa voimaa ja tukea keskivartaloosi raskauden ja synnytyksen jälkeen.

 

Katso, millaista palautetta kurssin käyneet naiset ovat antaneet!

Harjoitukset sopivat heti synnytyksen jälkeen. Jos nyt voisin siirtyä ajassa taaksepäin, ostaisin kurssin ennen synnytystä, niin olisi valmis treeniohjelma heti käytössä.

Kurssin alussa toivoin että vatsalihasten erkauma olisi vain maagisesti kadonnut. Ymmärsin kuitenkin vaihtelevien liikkeiden avulla, kuinka alkutekijöissä olin. Pidin siitä, että joka päivä tein keholleni parantavia liikkeitä, joista on hyötyä vanhuuteen saakka. Tunnistan sentään nykyisin, että minullahan on lantionpohjan lihakset ihan oikeasti olemassa.

Kuten mikä tahansa treenaaminen, myös keskivartalon kuntouttaminen vaatii työtä ja kärsivällisyyttä. Kurssi ei tule tarjoamaan sinulle ohjeistusta kivikovaan six packiin, vaan lempeää treeniä, jota juuri synnyttäneen naisen vartalo on valmis ottamaan vastaan.

 

Saat helpot harjoitusohjeet jokaiselle arkipäivälle sähköpostiisi. Kurssilla keskitytään mm. lantionpohjan lihasten ja syvien vatsalihasten vahvistamiseen, mutta liikettä tulee koko keholle. Kurssilla edetään pikkuhiljaa, sillä keskivartalon kuntouttaminen raskauden ja synnytyksen rasituksista vaatii aikaa ja pitkäjänteistä työtä.

 

P3170736

Kurssilla opit esimerkiksi:

  • Miten testata oma vatsalihasten erkauma
  • Kuinka saada tuntuma lantionpohjan lihaksiin
  • Miten palautat voiman keskivartaloon
  • Millaisia liikkeitä voit turvallisesti tehdä
  • Mitä yhteistä on toimistotyöllä ja vauvan hoitamisella
  • Miten lantionpohjan lihakset ja seksi liittyvät toisiinsa

 

Eikö kuulosta aika upealta kurssilta?

Äitikurssi käynnistyy jälleen maanantaina 9.1.2017 ja sen kesto on viisi viikkoa. Saat joka arkiaamu viestin valmentajaltasi, joka ohjeistaa sinua lempeästi kohti voimakkaampaa keskikehoa. Mukaan pääset 89 € hinnalla ja saat kurssimateriaalit käyttöösi pysyvästi.

 

Lantionpohjanlihaksissa on taas eloa ja keskivartalo aktivoituu paremmin. Kurssin alussa tuntui, että mitään ei tapahdu missään, mutta kun sitkeesti vaan teki toistoja niin muutosta tapahtui varsin nopeasti. Vielä on raskauksien jäljiltä jonkin verran rakoa vatsalihasten välissä, mutta näillä eväillä on helppo jatkaa treeniä.

Ilmoittaudu mukaan tästä! 

Äitikurssin ilmoittautuminen päättyy sunnuntaina 8.1. klo. 19.00.

 

Vaikka monesti on kiire, aika, jaksaminen ja yksinkertaisesti raha saattavat olla hyvinkin tiukalla, eivät lapsi eikä äiti kumpikaan voita mitään, jos äiti on kivulloinen ja lopen uupunut.

Jos vatsalihakset eivät ole kunnossa, keskivartalon tuki on heikkoa, mikä altistaa selkävaivojen lisäksi mm. virtsan- ja ulosteenpidätysongelmille ja kohdun- ja emättimenlaskeumille. Vatsalihakset pitävät myös sisäelimet oikeilla paikoillaan. Vaikka nämä asiat eivät tuntuisi ajankohtaisilta nyt, ne voivat olla sitä tulevaisuudessa. Siksi on äärimmäisen tärkeää huolehtia keskivartalon lihaskunnosta.

 

Tartu toimeen ja kuntouta keskivartaloasi lempeästi!