Kärsitkö pömppövatsasta? Entä alaselkäkivuista? Tai virtsankarkailusta? 

SUPERSUOSITTU KUNTOUTA KESKIVARTALO -ÄITIKURSSI ALKAA TAAS TAMMIKUUSSA 2018!

 

Monet äidit kärsivät raskauden ja synnytyksen aiheuttamista fyysisistä vaivoista (mm. selkäkipu, virtsankarkailu, erilaiset virheasennot), jotka haittaavat heidän päivittäistä elämäänsä, vaikeuttavat jaksamista ja henkistä hyvinvointia. Raskauden oletetaan aiheuttavan tiettyjä muutoksia, jotka hyväksytään osana uuden elämän alkua. Olemme kuitenkin vuosien valmennuksen ajan nähneet, että näin ei asian tarvitse olla. Elämänlaatua on mahdollista parantaa huomattavasti ja päästä eroon esim. selkävaivoista, yöllisestä hampaiden puremisesta ja virtsan- tai ulosteenkarkailusta.

 

Siksi olemme koonneet parhaat oppimme viiden viikon kestoiselle verkkokurssille, joka on suunnattu pääasiallisesti 0-12 kk sitten synnyttäneille naisille, mutta jos et ole koskaan treenannut synnytyksen jälkeen tai kaipaat aktivaatiota lantiopohjaan, on kurssi todella hyvä myös sinulle!

 

“Itselleni kävi siten, että kun treenasin yksinäni, aloin jossain vaiheessa tehdä vahingossa liikkeitä väärin, jolloin tahtomattani aiheutin hallaa keholleni ja hidastin toipumistani. Tämä on yksi asia, mikä on tarkoitus taklata kurssin avulla, kun osallistujat saavat joka päivä ja jokaiseen liikkeeseen selkeät teksti ja video-ohjeet. Lisäksi kurssilla liikkeisiin tulee enemmän variaatiota kuin useimmiten yksin tehtynä. Ja keho kehittyy nopeammin saadessaan erilaisia ärsykkeitä.” Riina Laaksonen

 

 

Äitikurssi 2

 

Kurssin opeilla saat tuntuman vatsa- ja lantionpohjanlihaksiin ja aktivoit ja energisoit koko kehoa. Kurssilla opit, mitä liikkeitä voit turvallisesti tehdä ja harjoittelu etenee progressiivisesti.

 

Rakennamme vahvan tuen ja perustan keskivartaloon, joka toimii myös pohjana haastavamman liikunnan ja treeniliikkeiden tekemiselle turvallisesti jatkossa. Kurssin tavoitteena on lempeästi palauttaa voimaa ja tukea keskivartaloosi raskauden ja synnytyksen jälkeen.

 

 

Äitikurssi 6

 

Kuten mikä tahansa treenaaminen, myös keskivartalon kuntouttaminen vaatii työtä ja kärsivällisyyttä. Kurssi ei tule tarjoamaan sinulle ohjeistusta kivikovaan six packiin, vaan lempeää treeniä, jota juuri synnyttäneen naisen vartalo on valmis ottamaan vastaan.

 

Elämäntilanteesi ja vauvasi vaativat tällä hetkellä paljon huomiota ja keskittymistä, joten olemme toteuttaneet kurssin harjoitteet siten, että ne eivät vaadi kohtuutonta aikaa ja ponnistelua. Liikkeistä on sekä sanalliset että kuva/video-ohjeet.

 

Kurssilla opit esimerkiksi:

  • Miten testata oma vatsalihasten erkauma
  • Kuinka saada tuntuma lantionpohjan lihaksiin
  • Miten palautat voiman keskivartaloon
  • Millaisia liikkeitä voit turvallisesti tehdä
  • Miten rentoutat epäergonomisista imetysasennoista kärsivää niska-hartiaseutua
  • Millaisilla, yksinkertaisilla päivittäisillä harjoituksilla (2-3 min) ylläpidät liikkuvan ja kauniin kehon
  • Miten lantionpohjan lihakset ja seksi liittyvät toisiinsa

 

Näin se toimii: Saat helpot harjoitusohjeet jokaiselle arkipäivälle sähköpostiisi. Kurssilla keskitytään mm. lantionpohjan lihasten ja syvien vatsalihasten vahvistamiseen, mutta liikettä tulee koko keholle. Kurssilla edetään pikkuhiljaa, sillä keskivartalon kuntouttaminen raskauden ja synnytyksen rasituksista vaatii aikaa ja pitkäjänteistä työtä. Lisäksi pääset kurssilaisten omaan keskusteluryhmään ja saat mahdollisuuden esittää kysymyksiä raskaus- ja äitiysliikuntaan erikoistuneelle valmentajalle.

 

 

Äitikurssi on nyt loppuunmyyty. Seuraava kurssi alkaa taas tammikuussa 2018. Liity alla sähköpostilistalle ja kuulet ensimmäisenä kun seuraavan kurssin myynti alkaa

 

Liity sähköpostilistalle tästä

 

Vaikka monesti on kiire, aika, jaksaminen ja yksinkertaisesti raha saattavat olla hyvinkin tiukalla, eivät lapsi eikä äiti kumpikaan voita mitään, jos äiti on kivulloinen ja lopen uupunut. Jos vatsalihakset eivät ole kunnossa, keskivartalon tuki on heikkoa, mikä altistaa selkävaivojen lisäksi mm. virtsan- ja ulosteenpidätysongelmille ja kohdun- ja emättimen laskeumille.

 

Vatsalihakset pitävät myös sisäelimet oikeilla paikoillaan. Vaikka nämä asiat eivät tuntuisi ajankohtaisilta nyt, ne voivat olla sitä tulevaisuudessa. Lisäksi sen merkitys, että keho tuntuu omalta ja olo siten itsevarmalta, on hyvin suuri naisen elämässä. Keskivartalon lihakset ovat myös ns. ryhtilihaksia, eli saavat aikaan kauniin ryhdin ja ylläpitävät kontrollia monissa arjen tilanteissa. Siksi on äärimmäisen tärkeää huolehtia keskivartalon lihaskunnosta.

 

Parhaiten hoidat myös lapsiasi siten, että pidät huolta itsestäsi ja olet iloinen, tasapainoinen, fyysisesti ja henkisesti hyvinvoiva äiti ja vanhempi. Tällöin jaksat vastata myös lapsesi tarpeisiin parhaalla mahdollisella tavalla.

 

Äitikurssi 1

Usein kysytyt kysymykset

 

Voinko osallistua kurssille vaikka synnytyksestä on jo useampi vuosi aikaa?

Voit, se hyvä puoli keskivartalon harjoittamisessa on, että siihen ei ole parasta ennen –päivää, aina on hyvä hetki aloittaa! Kurssia markkinoidaan 0-12kk ikäisten vauvojen äideille, sillä kurssi ottaa vauva-arjen haasteet huomioon kokonaisuudessaan, mutta toki kuntouttavat treeniliikkeet ovat aina aloitettaessa samat. Lantionpohjan lihasten kuntoa on saatu kohennettua ja päästy eroon esim. ikävästä virtsankarkailusta vielä eläke-ikäisilläkin naisilla.

Voinko osallistua kurssille jos epäilen, että minulla on vatsalihasten erkaantuma?

Voit osallistua. Kaikki kurssin liikkeet ovat sellaisia, että ne on turvallista tehdä, vaikka kärsisikin vatsalihasten erkaantumasta. Itse asiassa liikkeiden tarkoitus on nimenomaan auttaa erkaantuman korjaantumisessa. Kurssilta saat reilusti tietoa kuinka on turvallista treenata jos kärsii erkaantumasta. Jos erkaantuman lisäksi sinulla on tyrä, voimakkaita selkävaivoja tai erkaantuma on suuri ja näyttää siltä, että iho on ohutta ja esim. ”syke näkyy läpi”, kannattaa olla yhteydessä paikkakuntasi lantionpohjan asioihin erikoistuneeseen fysioterapeuttiin. Lantionpohjaan erikoistuneita fysioterapeutteja voit etsiä paikkakuntakohtaisesti pelvicus.fi –sivulta.

Onko mahdollista osallistua kurssille, jos olen synnyttänyt sektiolla?

Kyllä voit osallistua ja ehdottomasti kannattaa! Sektio on yksi suurimpia leikkauksia tällä hetkellä. Suurin osa leikkauksista tehdään nykyään tähystyksellä. Sektiossa mennään seitsemän eri vatsan kerroksen läpi, katkaistaan vatsalihakset ja hermot. On erittäin tärkeää, että keskivartaloa lähdetään harjoittamaan, jotta hermotus vahvistuu ja siten saadaan taas pikku hiljaa kaikki lihakset käyttöön tarkoituksenmukaisella tavalla. Kaikki kurssin harjoitukset voit tehdä täysin samalla tavalla riippumatta siitä oletko synnyttänyt sektiolla tai alateitse.

Kuinka pian synnytyksen jälkeen voin osallistua kurssille?

Kurssille voi osallistua niin pian synnytyksen jälkeen kuin hyvältä tuntuu. Kurssilla aloitetaan lantionpohjan harjoitteista, jotka olisi hyvä aloittaa mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen. Niiden jälkeen edetään pikkuhiljaa, lempeästi syviin keskivartalon lihaksiin. Lantionpohjan lihakset aktivoituvat aina keskivartalon lihaksista ensimmäisinä. Jos niiden aktivointi ei toimi oikein, keskivartalossa saattaa hyvin todennäköisesti olla toimintahäiriöitä. Synnytyksen jälkeen kehon oloon ja kuntoon vaikuttaa hyvin moni asia ja jokaisen tilanne on aina hyvin yksilöllinen. Jos joku askarruttaa kovasti, mielummin kuin pohtia yksin, kannattaa kysyä lantionpohjan asioihin erikoistuneelta fysioterapeutilta ja myös me Lupauksella vastaamme kysymyksiin oikein mielellämme. Kurssin aikana voit myös esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä valmentajalle.

Miksi kannattaa osallistua kurssille, voinhan treenata esim. lantionpohjaa itsenäisestikin?

Itsenäisesti treenaaminen on hyvä juttu, jota toki kannattaa tehdä.  Itsenäisesti treenatessa tosin usein tulee mieleen kysymyksiä, joihin ei välttämättä ole mahdollista saada vastausta. Kurssin tarkoitus on tarjota kattava tietopaketti kehon muutoksista, sen kuntoutuksesta ja turvallisesta treenistä raskauden jälkeen. Kurssin tarkoitus on myös puhua asioista, joista vielä usein vaietaan ja joiden kanssa monet naiset elävät hiljaa, ne hyväksyen vuosia, jopa koko loppuelämänsä, vaikka hyvin usein asioille olisi tehtävissä jotakin!

Kurssin tavoite on muistuttaa harjoitusten tekemisestä ja tuoda ne helpolla tavalla vauva-arkeen siten, että ne ovat oikeasti tehtävissä joka päivä. Lantionpohjan ja keskivartalon kuntouttamisessa säännöllisyys ja pitkäjänteisyys ovat hyvin tärkeitä. Itselleni kävi siten, että kun treenasin yksinäni, aloin jossain vaiheessa tehdä vahingossa liikkeitä väärin, jolloin tahtomattani aiheutin hallaa keholleni ja hidastin toipumistani. Tämä on yksi asia, mikä on tarkoitus taklata kurssin avulla, kun osallistujat saavat joka päivä ja jokaiseen liikkeeseen selkeät teksti ja video-ohjeet. Lisäksi kurssilla liikkeisiin tulee enemmän variaatiota kuin useimmiten yksin tehtynä. Ja keho kehittyy nopeammin saadessaan erilaisia ärsykkeitä.

<3 Riina

Katso ja lue, millaista palautetta kurssin käyneet naiset ovat antaneet!

 

hillas

 

Parasta äitikurssissa oli saada tietoa aiheesta, josta ei itse tiennyt riittävästi. Vatsalihasten erkauma on tärkeä asia tutkia, jotta palautuminen etenee mahdolisimman hyvin. Itselleni liikkeet ja konkreettiset neuvot olivat parasta oppia kurssista. Niitä pystyin soveltamaan omissa treeneissäni kotona. Uskon että kurssin tiedoilla ja treeniliikkeillä oli suotuisa vaikutus palautumiseeni. -Hilla Stenlund, 27v, tyttövauva 6kk, lue lisää: http://hillas.fitfashion.fi

 

saturamoTodella hyödyllistä tietoa raskauden jälkeisiin treeneihin ja keskivartalon harjoittelemiseen. Löysin lantionpohjalihakset ja sain järkeviä ja tehokkaita vinkkejä keskikropan hallintaan. Opin myös, kuinka tehdä suuntaa-antava kotitesti siitä, kärsiikö raskauden ja synnytyksen jälkeisestä vatsalihasten erkaumasta.  -Satu Rämö, 37v, lapset 4v ja 1,5v, lue lisää: www.salamatkustaja.com (Suomen kolmanneksi suosituin äitiysblogi / 2014)

emmasuortti

Äitikurssi sai minut tajuamaan miten tärkeää oman kehon kuunteleminen ja palautuminen raskauden jälkeen on. Olen saanut oman erkauman nyt vuodessa kuntoutuettua, mutta tilanne ei varmasti olisi samanlainen mikäli en olisi sitä aktiivisesti harjoitellut ja toisaalta vältellyt tiettyjä, liian rajuja liikkeitä.

Suosittelen kurssia jokaiselle jota oman kehon hyvinvointi ja raskaudesta palautuminen vähääkään kiinnostaa – eli toivottavasti jokaiselle synnyttäneelle äidille!-Emma, 27v, poika 1v, lue lisää: http://100yotakesaan.fitfashion.fi

 

Tää kurssi oli oikeasti mulle suunnan muuttaja! Oma tyttö jo 3v ja oman terveyden takia kaikki treeni jäänyt ja tervehtyessä tuntu mahdottomalta päästä alkuun. Kurssin avulla pääsin! Sain melkein 4 cm erkauman melkein kokonaan pois, käyn pilateksessa ja eilen kävin juoksemassa ekaa kertaa vuosiin. Joten iso kiitos! <3 -Jenny, 39v, tyttö 3v

Harjoitukset sopivat heti synnytyksen jälkeen. Jos nyt voisin siirtyä ajassa taaksepäin, ostaisin kurssin ennen synnytystä, niin olisi valmis treeniohjelma heti käytössä.

Kurssin alussa toivoin että vatsalihasten erkauma olisi vain maagisesti kadonnut. Ymmärsin kuitenkin vaihtelevien liikkeiden avulla, kuinka alkutekijöissä olin. Pidin siitä, että joka päivä tein keholleni parantavia liikkeitä, joista on hyötyä vanhuuteen saakka. Tunnistan sentään nykyisin, että minullahan on lantionpohjan lihakset ihan oikeasti olemassa.

Vasta kurssin aikana ensimmäistä kertaa elämässäni tunnistin lantionpohjan lihakseni ja ymmärsin, mikä merkitys niillä elämääni on. Liikkeet oli selitetty erittäin perusteellisesti, mikä on hyvin tärkeää. Ihana mahtavaa, että tällainen kurssi on olemassa!

Viestit olivat kivasti kirjoitettuja, ja treenaamisesta tuli heti hyvä ja rento fiilis. Harjoitukset olivat helppoja ja niitä pystyi tekemään arjen touhujen lomassa. Kehityksen huomasi nopeasti! Kurssi oli selkeä, monipuolinen ja kivasti vauva-arjen haasteet huomioonottava. Lantionpohjanlihaksissa on taas eloa ja keskivartalo aktivoituu paremmin. Kurssin alussa tuntui, että mitään ei tapahdu missään, mutta kun sitkeesti vaan teki toistoja niin muutosta tapahtui varsin nopeasti. Vielä on raskauksien jäljiltä jonkin verran rakoa vatsalihasten välissä, mutta näillä eväillä on helppo jatkaa treeniä.

 

Äitikurssi on nyt loppuunmyyty. Seuraava kurssi alkaa taas tammikuussa 2018. Liity alla sähköpostilistalle ja kuulet ensimmäisenä kun seuraavan kurssin myynti alkaa

Liity sähköpostilistalle tästä

 

äitikurssi 10